Våra åsikter Li och Lollo!

Tja! Läs jag fattar inte hur Nellie kan skriva såhär: Nu tar jag upp nåt känsligt. Men vågar göra det….för hela jag e ju känslig, haha.

Nåt som stör mig, eller stör kanske e fel ord…mer gör mig förbannad är folk som använder sina hästar som typ cirkus hästar. Räcker att man loggar insta eller FB…å det är bilder då nån sitter upp på en otränsad häst/ponny & flänger runt i nån paddock, uten hjälm & väst….varken skydd på sig själv eller hästen. Det stegras eller ännu värre hoppas. Sånt får mig seriöst att tappa hakan. Att använda sin ponny/häst som nåt slags cirkus djur?

Okey, fine små söta tjejer…men ännu värre när det är stora tjejer som gör det. Ser illa ut & stackars häst. Hur ska man kunna ge hästen rätt signaler mot ett hinder i grimskaft & inget mer. Frihets dressyr….fine….men detta e nåt helt annat. Ska man jobba med sin häst…gör det på marken. Inte PÅ ryggen.

Blir riktigt upprörd när jag ser det…. man flamsar runt på sina fina ponnysar. Hej vilt…..å sen rakt ut på insta el FB. Usch.

Hästar ska behandlas med respekt. Samma dom visar oss. Vill man hoppa runt i grimskaft i nån paddock i jakten på den ”perfekta” FB bilden….köp en käpp häst.
Lis åsikt: VD MENAR HON MED " köp en käpphäst" någon som kan förklara?
Lollos åsikt: Asså vaddå förstöra hästen? Klarar man att rida utan sadel, träns och så har man bara ett riktigt starkt band till hästen, man ska inte behöva sätta på hästen massa hjälptyglar och sån skit. Viss, klarar man inte av att rida med enbart halsring till exempel så är det ju fel.. Men sålänge man klarar av det? Horsemanship, Nellie! Visste du att det finns något som heter det? Ta inte illa upp nu alla Nellie-fans, men hon har sagt sin åsikt, och då säger vi våran med!

/Li och Lollo ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0